Is het tijd om nieuwe ambities te verwezenlijken? Dan gaan wij graag met jou in gesprek om in beeld te brengen welk imago het beste past bij jouw bedrijf of project, de ideale identiteit. Creatie van sterke merken gaat bij ons van het ei naar de kip.

Om een goede identiteit te bouwen gaan we terug naar de oorsprong van jouw organisatie of wanneer het een project betreft, het wezenlijke doel van je project. We ontrafelen het DNA, onderscheidend vermogen en bestaansrecht. Ook jouw missie, visie, doelstellingen en strategisch (marketing)plan nemen we onder handen. Hiermee bepalen we de unieke positionering van jouw merk. Van het ei naar de kip dus.

Identiteit is veel meer dan een huisstijlhandboek en een logo laten ontwerpen

De identiteit bevat de kernwaarden van jouw organisatie (merk) en is zichtbaar in de interne en externe uitstraling. Naast de gedrukte middelen komt de identiteit ook tot uiting in de tone-of-voice en de manier waarop de receptioniste de telefoon aanneemt. Identiteit gaat dus veel verder dan het opzetten van een huisstijlhandboek en laten ontwerpen van een logo.

Marketingcommunicatie stuurt jouw imago

De identiteit moet in alle middelen op een consequente manier doorgevoerd worden, maar kan ook afwijken. Zolang de eigen kernwaarden van je organisatie maar overeind blijven. Door op een consistente manier te werken met de identiteit versterken de communicatiemiddelen elkaar onderling. Imago is de beleving van de doelgroep van je organisatie. Met marketingcommunicatie sturen we naar het gewenste imago.

Logo ontwerpen en huisstijl ontwerpen

Het meest herkenbare onderdeel van de identiteit is het logo. Dit kan een beeldmerk, een woordmerk of een combinatie van beide zijn en is een weerspiegeling van de kernwaarden en doelstellingen van je organisatie. De term huisstijl staat veelal voor een verzameling van huisstijlmiddelen zoals briefpapier, envelop en visitekaartje. Wij vinden dit te beperkt en spreken meestal van de visuele identiteit. Een duidelijke eigen identiteit zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep, je werknemers en al je stakeholders.

Bewaking

Is de identiteit gerealiseerd, dan is het handhaven en consistent doorvoeren hiervan een must. Wij bewaken de door ons ontwikkelde, of reeds bestaande, identiteiten voor onze klanten. Maken we iets voor je? Dan toetsen we dat altijd aan de richtlijnen voor de visuele identiteit van je organisatie. Maar we kunnen ook een sturende rol vervullen in het toetsen van werk van ‘derden’.

De kracht van …. een sterke identiteit

Ben je op zoek naar zo’n sterke eigen identiteit voor jouw organisatie? We helpen je graag je ambities te realiseren. Kom je naar ons in Heerenveen? Of wij bij jou? Vroeg uit de veren vinden we geen probleem.

VDLPsite_identiteit_afb_febr2015