Herpositionering RDMG door lancering nieuwe applicatie

RDMG is de specialist op het gebied van juridische informatieverstrekking in Milieu, Arbeidsomstandigheden & Veiligheid. De door ons in 2013 gerealiseerde applicatie was aan vernieuwing toe. Er was behoefte aan nieuwe functionaliteiten en daarbij een nieuwe merknaam en uitstraling waarmee de vernieuwde applicatie in de markt gezet kon worden. Reden genoeg om vol enthousiasme aan de slag te gaan!
Inzet professionals Van der Let & Partners
Merkstrategie

Samen met de klant hebben wij een merkstrategie ontwikkeld, met een nieuwe naam en logo als resultaat.

Identiteit en huisstijl

Gebaseerd op het nieuwe logo en merkstrategie is er een identiteit en huisstijl opgezet, die zowel online als offline toepasbaar is.

Creatieve campagne

Voor de lancering van het nieuwe merk en de introductie van een nieuwe applicatie hebben wij een creatieve campagne gemaakt.

De opdracht

De wens van RDMG was de bestaande applicatie vernieuwen, om die beter te laten aansluiten op de behoefte van de klant. Samen met RDMG hebben we de strategische keus gemaakt om de applicatie te voorzien van een nieuwe naam, logo en merkpositionering.

Logo Pharius

Wat wij hebben gedaan

Eén van de mooiste creatieve uitdagingen is het bedenken van een nieuwe merknaam en vervolgens ook de realisatie van het nieuwe logo en beeldmerk. Hiervoor hebben we verschillende creatieve brainstormsessies met de klant en binnen het creatieve team gehouden.

Tijdens deze sessies kijken wij naar wat de klant belangrijk vindt en waar het bedrijf naartoe wil groeien. Vanuit deze merkpositionering zijn wij op zoek gegaan naar de juiste naam, kleurstellingen en grafische vormgeving. Verschillende namen en richtingen werden voorgesteld, maar één had duidelijk de juiste snaar geraakt bij de klant en haar doelgroep: Pharius.

Pharius is een samenvoeging van de Latijnse woorden 'Pharus' (baken / vuurtoren), 'Varius' (veelzijdig) en 'IUS' (recht). Juist deze begrippen en definities zijn synoniem voor de diensten die RDMG levert aan haar klanten. Als een digitale baken om wetgeving inzichtelijk te maken is er gekozen voor een vergelijkbare symboliek: een vuurtoren.

Vervolgens hebben wij gekeken naar de juiste marketingmaterialen om de nieuwe applicatie te lanceren. Waar worden deze communicatiemiddelen ingezet en welke doelgroep moet er worden aangesproken? Samen met het team achter Pharius is er een communicatieplan opgesteld en is er een campagne opgezet om de nieuwe applicatie onder de aandacht te brengen.

Het resultaat

Een onderscheidende merknaam en logo als fundament voor de toekomst.

Daarnaast een online compliancetool die gemakkelijk in gebruik is. De applicatie zorgt voor een helder overzicht in wet- en regelgeving inzake Arbo en veiligheid, milieu en voedselveiligheid. Pharius helpt alle QHSE-professionals aan direct inzicht in wet- en regelgeving én de laatste wijzigingen in de wet- en regelgeving.

Even sparren?
...of kom langs
Herenwal 137
8441 BE, Heerenveen
Plan je route