SlooOW

Meertalige website en brand manual voor SlooOW

SlooOW staat voor brood met natuurlijke ingrediënten dat op authentieke wijze is bereid. SlooOW brood om thuis af te bakken is een groot succes en de producten zijn inmiddels in meerdere landen verkrijgbaar. Het werd tijd voor een nieuwe responsive en meertalige website.
Inzet professionals Van der Let & Partners
Brand manual

Opzetten van de brandmanual en bewaking van de huisstijl.

Webdevelopment

Ontwerp en ontwikkeling in Wordpress van meertalige websites voor diverse landen.

SlooOW website

De opdracht

SlooOW is een broodmerk van Pandriks Bake Off BV uit Meppel en Bio Breadness GmbH uit Fulda. Vanuit de visie dat brood vroeger veel lekkerder was, verdiepte Pandriks zich in het ambacht van authentiek brood bakken. Een uniek proces waarbij het deeg gemiddeld 24 uur rijst. De broden bestaan uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten en worden op een stenen ovenvloer gebakken. Het assortiment bestaat uit diverse 100% natuurlijke biologische desembroden om thuis af te bakken.

De producten van SlooOW zijn succesvol, de afbakbroden zijn in supermarkten in meerdere landen verkrijgbaar. De website bestond echter uit losse pagina’s in uiteenlopende stijlen voor diverse landen. Daar moest verandering in komen: een nieuwe, centrale website gericht op consumenten uit meerdere landen, waarbij de focus ligt op het assortiment, productinformatie, verhaal van het merk en waar het te koop is. In eigen herkenbare stijl, vastgelegd in een brand manual. 

SlooOW website op ipad

De oplossing

Van der Let & Partners heeft een nieuwe responsive website ontwikkeld op basis van WordPress. De responsive website past zich aan het apparaat waarmee deze bezocht wordt. Dit biedt een verbeterde gebruikerservaring op smartphones, tablets en desktops. 

De merk-identiteit is vertaald naar een compleet nieuw, fris en aantrekkelijk design - binnen de huisstijlregels; hiervoor heeft de designafdeling van VDLP al eerder de brand manual ontwikkeld. Het design sluit aan op de combinatie content en bijbehorende paginaopbouw en indeling. De website is voorzien worden van een goede presentatie van de producten. Hiervoor is topkwaliteit beeldmateriaal ingezet.

De website draait centraal op de domeinnaam www.slooow.info, waarbij deze in meerdere talen aangeboden wordt. Dit biedt door de internationale domeinextensie een prima uitgangspunt, welke aansluit bij de huidige behoefte. De primaire taal is Engels (/uk-en), overige landen/talen zijn als sub opgenomen. De land-domeinnamen zijn hieraan gekoppeld, waardoor www.slooow.nl netjes uitkomt op de Nederlandse versie van de website.

Brand manual

Van der Let & Partners heeft de brand manual van SlooOW herzien. Hierin zijn onder meer de do's en don'ts voor het merk, de typografie, de tone of voice, de sfeer, het kleurgebruik en de inzet van middelen opgenomen. Zo blijft de identiteit van SlooOW goed gewaarborgd.  

Resultaat

Een zeer fraaie, productgerichte website voor consumenten uit de verschillende landen, voorzien van ondersteuning voor meerdere talen. Het verhaal van het merk en het bedrijf komt duidelijk naar voren en de producten zijn mooi gepresenteerd en voorzien van de noodzakelijke informatie als ingrediënten en voedingswaarden. Er is per land te zien in welke winkels de producten te koop zijn. Aanvullende landen en talen kunnen naar gelang behoefte en focus opgenomen worden, daarmee is SlooOW met deze site klaar voor verdere expansie in Europa! En dat alles vanuit één technische installatie middels WordPress.

SlooOW producten
Even sparren?
...of kom langs
Herenwal 137
8441 BE, Heerenveen
Plan je route