Bij een leadgeneratie website is het voornaamste doel contact te leggen met de bezoeker. Wanneer de bezoeker zijn gegevens invult, zelf belt of mailt, is de site geslaagd.

Natuurlijk moet elke website de juiste bezoekers aantrekken. Dit geldt ook voor een webshop of travelsite. De kwaliteit van de leads wordt bepaald door de wijze waarop je ze genereert. Kwalitatieve leads genereren via je website bereik je door goed vindbaar te zijn met de juiste focus op relevante zoektermen.

Belangrijk voor goede leadgeneratie

Een aantal elementen qua inhoud mogen niet ontbreken:

  • Vermeld duidelijk je telefoonnummer. Dit zorgt niet alleen voor directe leads per telefoon maar geeft ook vertrouwen.
  • Voorzie elke pagina van een formulier met de mogelijkheid om actie te ondernemen. Denk hierbij aan een bel-mij-terug functie of een verkort offerteformulier in de rechterkolom.
  • Plaats referenties van klanten (testimonials) en foto’s van gerealiseerde opdrachten.
  • Maak video-content om processen uit te leggen, je bedrijf te presenteren of een product te demonstreren. Het bekijken van een video kost de bezoeker weinig moeite.
  • Plaats keurmerken en certificeringen, dit geeft vertrouwen en straalt professionaliteit uit.

De presentatie van de inhoud is van belang:

  • Schrijf actiegericht. De meeste bezoekers zijn gevoelig voor prikkels die aanzetten tot actie. Dit zit ‘m in koppen, eerste alinea’s en teksten van knoppen. Probeer het op een tactische manier te brengen; niet te agressief maar zeker ook niet onopvallend.
  • Gebruik witruimte. Vaak worden websites vol gezet met content. Op zich prima, maar witruimte geeft rust en overzicht. Bezoekers moeten de website als prettig ervaren, die ervaring zoeken ze ook als klant.

Vergeet ook zeker het volgende niet:

  • Zorg voor een onderscheidend webdesign. Een standaard template is niet zonder meer toereikend, maak er een eigen look-and-feel van die past bij je positionering. Neem de ruimte om elementen toe te voegen die voor jouw bezoekers belangrijk zijn.
  • Begin met je einddoel. Wat wil je dat je bezoeker doet op je site? Zorg dat dit doel overal bereikbaar is en bouw daar je gehele site omheen. Van behoefte van de bezoeker naar jouw oplossing.
  • Test en verbeter, continu. Zet website statistieken en meetsystemen in om te volgen wat de bezoekers op je site doen. En zorg ervoor dat de site op basis van doorlopende analyse wordt geoptimaliseerd in content en presentatie. Dit vormt de basis voor verhoging van het aantal leads en de kwaliteit van de aanvragen.

Voor meer tips en trucs helpen we je graag verder.

Meer leads, meer omzet

We hebben veel ervaring met het optimaliseren van leadgeneratie websites en het verzorgen van de online marketing. Laat ons je huidige site beoordelen, wij zien vaak snel quick-wins en strategische kansen. Ben je toe aan een nieuwe site dan kiezen we samen een geschikt CMS systeem (WordPress of maatwerk CMS) en maken we een strijdplan.

In goede onderlinge samenwerking èn met een solide werkproces wordt je leadgeneratie website geheid een succes en vullen we je ambities in.