Rodenstock breidt samenwerking met Van der Let & Partners uit

Al ruim tien jaar is Van der Let & Partners de officiële marketingpartner van monturen- en brillenglazenproducent Rodenstock in Nederland. Deze samenwerking wordt nu geïntensiveerd.
Rodenstock

Social mediacampagne

Naast het ontwikkelen van creatieve campagnes, instore promotiemiddelen en diverse communicatiemiddelen voor Rodenstock binnen de Benelux, verzorgt Van der Let & Partners nu ook een social mediacampagne in het Verenigd Koninkrijk.

Sterk bewegende markt

Rodenstock is in ruim 80 landen actief en al meer dan 140 jaar een wereldwijde producent van topkwaliteit brillenglazen en monturen. Het laatste decennium is de optiekmarkt sterk in beweging. De ophanden zijnde overname van GrandVision, het moederbedrijf van de ketens Pearle Opticiens en EyeWish, door het Frans-Italiaanse optiekconcern EssilorLuxottica, bekend van Ray-Ban en Oakley, zorgt voor een nieuwe beweging. Begin deze maand keurde de Europese Commissie de overname goed, mits GrandVision EyeWish van de hand doet. Het samengaan van deze twee grote spelers leidt tot verstorende concurrentie op de optiekmarkt, die door eerdere grote fusies ook al sterk aan verandering onderhevig was.

Creatieve campagnes

Voor zelfstandige optiekzaken is het belangrijk om zich stevig te blijven positioneren. Ook voor de bij Rodenstock aangesloten zelfstandige opticiens ontwikkelt Van der Let & Partners hoogwaardige kwaliteitsproducten en een doorlopende marketingkalender met maatwerkcampagnes, promotiemiddelen en marketingadvies. Onder Rodenstock valt onder meer het brillenmerk Porsche Design Eyewear, waarvoor Van der Let & Partners uitgebreide campagnes en marketingmiddelen ontwerpt. Evenals voor diverse zelfstandige opticiens zoals onder andere Mijn Optiek Kale in Zwolle, Brillen in Bommel uit Zaltbommel, Boonstra Brillen in Apeldoorn, Optiek Magnifiek in Groningen, Van Varik Optiek in Almelo en Van de Wetering Optiek & Optometrie in Duiven. 

Marketingbureau

Door de jarenlange ervaring in de optiekbranche heeft Van der Let & Partners zich ontwikkeld tot hét ‘go-to marketingbureau’ voor opticiens en optiekzaken.