Ice Challenge

The Iceman

Begin januari 2013 werd de Friesland Post (Fries maandblad) benaderd door Wim Hof, beter bekend als The Iceman. Tijdens dit gesprek vertelde Wim dat hij in staat was zijn autonome zenuwstelsel te beïnvloeden. Middels wetenschappelijke testen had hij dit reeds aangetoond. En het feit dan hij nog leefde na het lopen van een halve marathon boven de poolcircel met alleen maar een korte broek aan, bevestigde dit beeld.
Wat hebben wij gedaan?
Organisatie event

In samenwerking met Wim Hof is er een volledig event georganiseerd waarbij mannen en vrouwen gezamenlijk 1000 meter blootsvoets op Thialf-ijs lopen. Onder de noemer 'de laatste ontbering' in Thialf wordt symbolisch afscheid genomen van de winter en een Guinness Book of Records notering bemachtigd.

Creatie en campagne

Van het logo tot zweetbandjes. Creatief gezien komt het allemaal uit onze koker. In relatief korte tijd moesten er veel middelen bedacht en opgezet worden om het event en de promotiecampagne uit te rollen.

Marketing

Marketing rondom de promotie van het event. Dit bestond voornamelijk uit een wervingscampagne voor deelnemers middels inzet van online en offline marketing, persberichten en een website.

Wim was ervan overtuigd dat uiteindelijk iedereen dit zou moeten kunnen. Kun je nagaan wat dat zou betekenen voor de medische wetenschap en daarmee de gezondheid van mensen! (en oeps.. voor de pharmaceutische industrie). In elk geval iets wat hij graag bekend wilde maken zodat het draagvlak om nog meer onderzoek te gaan doen zou groeien. 

Een mooi doel waar we ons graag voor inzetten.

Even sparren?
...of kom langs
Herenwal 137
8441 BE, Heerenveen
Plan je route