Foodimpuls

Foodimpuls - een samenwerking in de versmarkt!

Foodimpuls is een samenwerkingsverband van meerdere toonaangevende groothandels in vers, die samen de Nederlandse markt bedienen. Door deze samenwerking ontstond de wens voor een nieuwe naam, logo en identiteit, een goede website, een app en communicatiemiddelen. En daarvoor zijn ze bij Van der Let & Partners aan het goede adres.
Inzet professionals Van der Let & Partners
Merkstrategie

Samen met de klant hebben wij een merkstrategie ontwikkeld, met een nieuwe naam en logo als resultaat.

Identiteit en huisstijl

Gebaseerd op het nieuwe logo en merkstrategie is er een identiteit en huisstijl opgezet, die zowel online als offline toepasbaar is.

Webdevelopment

Ontwikkeling van een website en bestel-app.

Achtergrond

Hoe komt de slager aan haar verswaren en aanvullende producten? Meestal vanuit de groothandel in vers. Een aantal gerenommeerde groothandels sloegen de handen ineen voor een samenwerking om daarmee service nog meer centraal te kunnen stellen. 

Na het uiteenvallen van de VWU Versgroep besloten een aantal voormalige leden te gaan samenwerken en de krachten te bundelen op het gebied van inkoop, verkoop, marketing en kennisdeling. Hieruit is Foodimpuls ontstaan en bedient zij klanten in heel Nederland. Van slager en vers-detaillist tot supermarkt.

Positionering, nieuwe naam en logo

Ze benaderden ons voor een nieuwe naam, logo en identiteit. En daar bleef het niet bij. Al snel kwam het verzoek voor brochures, weekkranten, logo’s voor merken, etiketten, verpakkingen, websites, een app en meer. Een prachtige klant met veel potentieel, waar al onze disciplines volop in kunnen samenwerken.

We zijn gestart met het herpositioneren van de complete groep. Wat zijn de unieke waarden, waar kunnen de aansloten slagerijen voordeel uit behalen? Conclusie: samen sterk door het bieden van kwaliteit, rendement en service. Met een nieuwe naam: 'Foodimpuls' brengt men een impuls aan de bestaande markt voor verswaren.

Kick-off landingspagina

Voor de lancering van de nieuwe naam was een landingspagina opgezet, met een ‘countdown’ tot het moment van de onthulling. De onderstaande film was tegelijkertijd in alle vestigingen, bij alle relaties en pers te zien. Hiermee is een krachtige kick-off gerealiseerd, waarbij de nieuwe naam ‘Foodimpuls’ direct top-of-mind is bij alle stakeholders.

Identiteit en stramien

Het logo vertaalden we naar een identiteit als basis voor diverse communicatiemiddelen. Rondom de vestigingen van pandbelettering, vlaggen tot vrachtwagens. In marketingmiddelen zoals folders, brochures en kranten. Maar ook een set van huisstijlmiddelen zoals onder andere enveloppen, visitekaartjes en offertemapjes.

Een brandmanual zorgt voor de borging van de ontwikkelde identiteit. 

Foodimpuls Vrachtwagenbedrukking

Private label merken

Voor diverse private label-merken binnen de Foodimpuls groep zijn in de loop der tijd logo's gecreëerd. Onderstaand een selectie.

Foodimpuls private labels

Foodimpuls bestel-app

Met de door ons ontwikkelde Foodimpuls bestel-app is het voor klanten van Foodimpuls mogelijk om op een eenvoudige en snelle manier digitaal bestellingen te plaatsen bij de Foodimpuls groothandel. Gemak staat voorop, waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is om snel te bestellen op basis van het eigen assortiment en persoonlijke bestellijsten. De bestel-app geeft ook inzicht in alle actuele aanbiedingen en het gehele assortiment. 

Naast de bestel-app hebben wij een complete zakelijke e-commerce omgeving ontwikkeld, waarmee de klant zijn bestellingen kan plaatsen. Door een naadloze combinatie van zowel web- als app-ontwikkeling kan de slager of detaillist met elk apparaat zijn orders plaatsen. Zelfs tot in de koelcel! De achterliggende systematiek is door ons via een API gekoppeld aan SAP Business One (het ERP-systeem wat Foodimpuls gebruikt).

Foodimpuls app
Even sparren?
...of kom langs
Herenwal 137
8441 BE, Heerenveen
Plan je route