Van lokale naar nationale klant: een goede online marketingstrategie loont

De modewinkel Steegenga Mode in Balk is met 1.200 m2 vloeroppervlak en een collectie uit meer dan 100 topmerken één van de grootste modewinkels van Fryslân. De afgelopen decennia veranderde het klantgedrag ingrijpend. Naast de fysieke winkel startte Steegenga Mode ook een webshop. Van der Let & Partners ondersteunde Steegenga Mode bij een goede online marketingstrategie en dat leidde van lokale verkoop tot nationale verkoop.
Steegenga winkel

De coronapandemie en de tijdelijke sluiting accelereerde het belang van een goede webshop en een goede online marketingstrategie om zo via diverse online verkoopkanalen bij de juiste doelgroep de kleding aan te bieden. Steegenga Mode intensiveerde de focus op online activiteiten en schakelde Van der Let & Partners in om een online marketingstrategie vorm te geven en op te starten. 

“Dat is een zeer interessant en belangrijk traject geweest”, stelt Siebe Steegenga van Steegenga Mode. “Ik wist wat er mogelijk was, maar ik wist niet hoe ik dat voor elkaar moest krijgen. Dan moet je de goede partijen bij elkaar krijgen, die ook onze medewerkers uit kunnen leggen wat ze moeten doen. Dat was Van der Let & Partners. Rowan, de internetmarketeer van Van der Let & Partners, heeft veel ervaring in de branche en kon ons heel gericht adviseren. Hij helpt ons bij nieuwe ontwikkelingen en geeft instructies aan de medewerkers. We hebben altijd back-up van Van der Let & Partners; dat zij altijd kunnen bijspringen is prettig en zorgt dat de continuïteit niet in gevaar komt.”

Substantieel meer verkeer naar de website

In enkele maanden tijd heeft Van der Let & Partners de online marketingstrategie van Steegenga Mode opgezet en samen Steegenga Mode uitgevoerd. Hierdoor werd er onder andere substantieel meer verkeer naar de website getrokken en namen de online verkopen flink toe. De belangrijkste pijlers van deze marketingstrategie waren zoekmachine optimalisatie (SEO), doelgroepgerichte Ads campagnes (SEA) en social media marketing met behulp van gerichte Facebook en Instagram-campagnes

Het vroeg ook flexibiliteit van het team van Steegenga Mode, om de klant fysiek en online de beste ervaring te bieden en te zorgen dat je op de juiste kanalen zichtbaar bent. “Hoe snel wij dat gedaan hebben heeft mij verbaasd”, zegt Steegenga. “Dat we zo snel gegroeid zijn, had ik zeker gehoopt, maar niet gedacht.”