Een online marketingstrategie voor Steegenga Mode
Vormgeven van een online marketingstrategie als de routekaart naar het ultieme doel.
Het analyseren en monitoren van campagnes, waarbij de clickwaarde in optimale balans met de leadwaarde staat.
Het zorgen voor zichtbaarheid op relevante socialmediakanalen.
Achtergrond en opdracht
Door de impact van de coronacrisis op het retail-landschap en de noodgedwongen tijdelijke sluiting van de winkel, besloot Steegenga Mode dat de focus op de onlineactiviteiten diende te worden geïntensiveerd. Vanuit deze wens heeft Van der Let & Partners een complete online marketingstrategie voor Steegenga Mode vormgegeven en opgestart, met als gevolg dat de kledingwinkel nu niet alleen lokaal verkoopt, maar ook nationaal.
Online marketingstrategie
In enkele maanden tijd heeft Van der Let & Partners de onlinestrategie van Steegenga Mode opgezet en samen met de klant uitgevoerd. Hierdoor werd er onder andere substantieel meer verkeer naar de website getrokken en namen de online verkopen flink toe. De belangrijkste pijlers van deze marketingstrategie waren zoekmachine optimalisatie (SEO), doelgroepgerichte Ads campagnes (SEA) en social media marketing met behulp van gerichte Facebook en Instagram-campagnes.
Winkelen op afspraak campagne
Daarnaast heeft Van der Let & Partners ondersteuning verleend bij de opzet van de ‘winkelen op afspraak’-campagne, omdat begin maart 2021 klanten ook fysiek weer bij Steegenga Mode konden winkelen. Aan de hand van verschillende campagnes via social media en Google Display is ervoor gezorgd dat deze mogelijkheid tot het maken van een winkelafspraak gepromoot werd bij de doelgroep. De drukte in de winkel die hierop volgde toonde aan dat online marketingactiviteiten voor offline omzet een succes kan zijn.
Ten behoeve van een optimaal online inzet is Steegenga Mode in rap tempo ook aangesloten met hun assortiment bij verschillende prijsvergelijkers (zoals Beslist en Vergelijk.nl), affiliates en marktplaatsen.
Resultaat
Dit alles heeft een aanzienlijke omzet-boost tot effect gehad en zodoende ervoor gezorgd dat de winkel ook in tijden van corona goed draaide.
"De internetmarketingafdeling Van der Let & Partners heeft veel ervaring in onze branche. Zij konden ons heel gericht adviseren en ondersteunen bij nieuwe ontwikkelingen. Het heeft mij verbaasd hoe snel wij alles voor elkaar hebben gekregen. Dat we zo snel gegroeid zijn, had ik zeker gehoopt, maar niet gedacht.”