De bovenste zoekresultaten in Google zijn Adwords-advertenties. Bij Google Adwords reken je af op basis van cost-per-click (CPC). Dit heet SEA: Search Engine Advertising.

Hoe werkt Google Adwords?

Als een bezoeker klikt op een advertentie dan reken je als adverteerder af met Google. De kosten van een klik worden bepaald middels een geavanceerd biedingssysteem. Daarbij is van belang:

  • de kwaliteit van je site
  • de inhoudelijke relevantie van je site
  • de mate van concurrentie
  • de hoogte van de bieding

Onze gecertificeerde Google Adwords professionals helpen je graag om een goed rendement te halen op elke geïnvesteerde euro.

Zorg dat je alles meet, voordat je begint

Wij zorgen voor een complete inrichting van website metingen via het gratis systeem Google Analytics. Met Google Analytics meten we behaalde websitedoelen en zien we het effect van elke advertentie. Zodat jij weet:

  • dat je niet teveel betaalt
  • dat je budget goed besteed wordt
  • dat de kosten in verhouding staan tot de opbrengsten

Websitedoelen

Website doelen die we als resultaat van Adwords meten zijn bijvoorbeeld:

  • het aantal bezoeken
  • het aantal ingevulde formulieren
  • de webshop-omzet

 

SEA-strategie; maak een plan voor je advertentie-campagne

Samen maken we een plan waarin we beschrijven welke doelgroepen we willen bereiken. We kijken welke zoektermen daarbij horen, wat het geschatte verkeer is en welke gemiddelde kosten per klik we kunnen verwachten. Hierop baseren we een budget en stellen we onze aanpak scherp.

Een zeer belangrijk onderdeel hiervan is de ROI (return on investment); wat mogen we maximaal uitgeven voor een lead of een online verkoop? Met deze informatie zorgen we voor een campagne die winstgevend is en resultaat toevoegt. In de Adwords-strategie leggen we een maximale besteding per dag vast en houden we koers.

Optimaal rendement voor uw advertentiebudget

Dagelijkse of wekelijkse monitoring van uitgaven en opbrengsten is cruciaal om grip te houden op de Adwords-uitgaven. Je ontvangt heldere rapportages van de resultaten, voorzien van begrijpelijk advies. In de praktijk zien we dat er doorlopend verbeteringen door te voeren zijn door te variëren met biedingen, trefwoorden, synoniemen en advertentieteksten.

Wij kijken ook naar de inhoud van de site zelf; daar is vaak winst te halen door het verbeteren van de boodschap en de afstemming met de campagne. Het is van belang dat we kijken naar elk element wat invloed heeft op de kosten van een klik én wat effect heeft op het behalen van het websitedoel. De kwaliteit van de website is daarmee een factor die net zo belangrijk is als de campagne zelf.

Meer leads, meer omzet, meer naamsbekendheid met Adwords

Wat het doel van de Adwords-campagne ook is, wij zijn er om te helpen. Er is voor onze Google-specialisten niets leuker dan het spelen van het spel om online rendement te behalen! Door creativiteit, techniek en marketing inzicht te combineren maken we je site direct succesvoller.

Laat je bestaande Adwords-campagne vrijblijvend beoordelen of vraag ons een proeftraject op te starten met een klein budget om te zien hoe wij er voor zorgen dat Adwords positief bijdraagt aan je resultaat.