Hoe gezond is jouw website? Onze webspecialisten analyseren websites als geen ander. Je hoort wat je moet horen.

Alle vragen worden beantwoord in onze site-analyse:

  • Hoe staat je website ervoor?
  • Bereik je de juiste bezoekers via zoekmachines, ben je goed vindbaar?
  • Is de website wel gebruiksvriendelijk?
  • Sluit de inhoud aan bij je website doelstellingen?
  • Is de informatie toegankelijk, bereikt de bezoeker zijn doel?
  • Levert de site de juiste resultaten?

Is de website goed te vinden in Google?

Google is de belangrijkste zoekmachine in Nederland. Bijna 95% van de internetbezoekers gebruikt Google. Daar richten we ons dan ook op. In een vindbaarheids-analyse kijken we, onder andere, naar de volgende elementen:

  • Hoe is de toegankelijkheid zoekrobots?
  • Wat is er geïndexeerd in Google?
  • Zijn de URL’s goed opgebouwd?
  • Zijn de URL’s goed doorverwezen? (een veelvoorkomend probleem bij migraties).
  • Worden titels, koppen en tekst-kenmerken goed toegepast?
  • Is de website voorzien van meta-informatie?
  • Wordt er gebruik gemaakt van interne linkstructuren?
  • Zijn de relevante trefwoorden goed verwerkt?
  • Is de website geschikt voor mobiele weergave?

Is de website gebruiksvriendelijk?

Wanneer de bezoekers op je site beland zijn is het van belang dat ze de weg vinden. Is de navigatie helder, wat betekenen de knoppen en functies? Staat het telefoonnummer op een duidelijk zichtbare plaats? Hoe kan de bezoeker contact opnemen? En… als ik met een smartphone of tablet naar de site ga, hoe ziet alles er dan uit, is de content logisch neergezet?

Contentmanagement en de blauwe banaan

Gebruiksvriendelijke websites werken zonder drempels op te werpen voor bezoekers, ze voelen intuïtief aan. De navigatie moet helder werken. De teksten moeten goed geschreven en geordend zijn en aansluiten bij het bezoekersdoel en moment van bekijken. Dit heet contentmanagement.

Op het juiste moment de juiste prikkel om over te gaan tot actie, dat zorgt voor resultaten. In vaktermen is die prikkel de ‘blauwe banaan’. Wij helpen graag met deze materie. Ook het apparaat telt hier in mee; smartphones werken nou eenmaal anders èn vaak op een ander gebruiksmoment.

Vaak komt dat door een combinatie van een sterk webdesign, logische indeling en focus op de bezoeker. Wij helpen graag om dit voor jou ook in te vullen. Met een redesign, functionele verbeteringsslag of een nieuwe website.

Meten is weten met Google Analytics.

Meten is weten. Google heeft een gratis tool, genaamd Google Analytics, waarmee op eenvoudige manier zeer veel data te verzamelen is over het gedrag van bezoekers op je website. Hoe komen ze op de site, wat bekijken ze, hoe loopt het bezoekerspad en welke doelen worden behaald. Een goede inrichting van Google Analytics is een basis vereiste; de technische implementatie, uitsluiten van niet-relevant verkeer en het instellen van conversiedoelen.

Instellen van conversiedoelen

Een conversiedoel is datgene wat een bezoeker doet om de site voor jou succesvol te maken. Bijvoorbeeld het invullen van een formulier, het doen van een bestelling of boeking, informatie downloaden of het aanklikken van bepaalde actie-elementen.

Conversierapportages

Door de krachtige rapportages – automatisch verzonden per e-mail – stellen we je op de hoogte van de resultaten van de website, zoekmachinemarketing en online campagnes. Op verzoek maken we hier zelfs maatwerk dashboards voor waarin we ook kosten-aspecten meenemen.

Van elke aanpassing aan de website is direct in Google Analytics te zien of het effect oplevert. Zo kun je continu verbeteren en werken aan maximaal resultaat. Wij helpen graag met deze werkwijze, om samen met jou je online ambities vorm te geven.

Voor de leeuwen

Gooi je site voor de leeuwen; vraag ons een analyse te maken en we houden ons niet in. We zijn kritisch maar rechtvaardig. En we voorzien je altijd van een passende oplossing om directe verbeteringen te kunnen doorvoeren.

Geef ons je website adres en we gaan ervoor!