Mijn  Kuiper hero

Kuiper Verzekeringen gaat na 75 jaar van papier, naar een veilig online klantenportaal.

Kuiper verzekeringen behoort tot de grotere assurantiekantoren van Nederland. Na 75 jaar is het bedrijf van papier overgegaan naar digitaal. Kuiper Verzekeringen wilde graag een veilig online klantenportaal, waarbij gebruiksvriendelijkheid centraal staat.
Inzet professionals Van der Let & Partners
Strategie

Positionering, kennisopbouw en ontwikkeling van een nieuw digitaal product voor medewerkers en klanten.

UX & UI Consultancy

Alleen het beste gaat online: gebruiksvriendelijkheid voorop, business case in gedachten en effectief ontwerp als resultaat.

Software Engineering

Maximaal schaalbare digitale infrastructuur opzetten en connecties maken met derde partijen en databases.

Modulair Design System

De opdracht

Door groei en complexere verzekeringen in een globaliserende markt wilde Kuiper Verzekeringen bedrijfsprocessen digitaliseren. Hoe ga je na 75 jaar naar digitaal? Dat is een grote opgave voor een verzekeraar die graag persoonlijk is en haar klanten écht goed wil kennen. Dezelfde persoonlijke beleving dus, maar dan digitaal in een veelzijdig klantenportaal. Een eigen gepersonaliseerde omgeving, waarin de klant zelf een aantal zaken kan regelen en waar vanuit direct contact met Kuiper Verzekeringen is.

Wat wij hebben gedaan

Van het plan van aanpak naar een strategische, visuele en technische uitwerking. Samen met Kuiper Verzekeringen zijn wij een traject gestart dat zorgt voor een veilige, en vooral goede, transitie naar digitaal. Van der Let & Partners heeft gesproken met trouwe, bestaande klanten, nieuwe klanten en medewerkers van Kuiper Verzekeringen. Als resultaat hebben wij een Mijn Omgeving ontwikkeld en een strategisch plan uitgestippeld om het onboarding proces van het klantenportaal zo laagdrempelig mogelijk te maken.

Het resultaat

Digitaal je post kunnen inzien. Wijzigingen kunnen aanbrengen in je polissen. Familieleden of collega’s machtigen om een relatie te kunnen beheren. Online betalingen uitvoeren. Digitaal schade kunnen melden, waar je ook bent. Dit is 'Mijn Kuiper'.

Door een intensieve samenwerking met verschillende partijen hebben wij de bestaande klantgegevens van Kuiper Verzekeringen digitaal gekregen. Een hele opgave, zeker omdat Kuiper Verzekeringen gewend was om niet digitaal te werken. 

digitaal schade melden

Maatwerk: Modulair Design System

Door de hoeveelheid unieke data, hebben wij een eigen ‘Kuiper Design System’ opgezet. Een design system is een levend ‘blokkendoos’ die wij kunnen inzetten om consistentie en kwaliteit te bewaken en waarmee ook snel en efficiënt in te spelen is op de wensen van Kuiper Verzekeringen en haar klanten. Bijvoorbeeld het ontwikkelen van een digitaal schademeldenformulier, eenvoudig nieuwe pagina’s aanmaken of het tonen van een digitaal polisblad.

Even sparren?
...of kom langs
Herenwal 137
8441 BE, Heerenveen
Plan je route